Meeste gestelde vragen over UniPartners Tilburg
1.Wat voor soort projecten kunnen jullie voor ons oppakken?
Op Tilburg University is er een ruim aanbod aan studies waardoor wij heel veel soorten projecten kunnen aanpakken. Denk hierbij aan juridische onderzoeken, marketingplannen, financiële analyses, HR- en organisatorische gerelateerde zaken. Daarnaast hebben wij een samenwerking met de JADS in Den Bosch, waardoor wij ook Data Science vraagstukken kunnen oppakken.
Naast studenten vanuit Tilburg University is het door onze nauwe samenwerking met andere vestigingen en onze gezamenlijke studentenpool ook mogelijk om studenten uit andere steden te werven. Ten slotte, pakken we sinds 2018-2019 internationale projecten op. Dit houdt (voor nu) in dat een internationale student het project uitvoert.
2. Hoelang duurt een project bij jullie gemiddeld?
Dit is per project verschillend, we streven altijd ernaar om een zo hoog mogelijke kwaliteit te kunnen hanteren waardoor het soms langer kan duren. Vooraf zullen we een tijdsplanning toevoegen aan de project specificatie waardoor de organisatie vooraf weet hoelang het project ongeveer zal duren. Gemiddeld zien we dat projecten 4 maanden duren wanneer de student 10 à 15 uur per week werkt.
3. Waarom moet ik voor UniPartners (Tilburg) kiezen en wat is het verschil met een stagiair?
Wat onze bedoeling als UniPartners is, is om veel werk en tijd uithanden te nemen van de opdrachtgever. Dit doen wij door als projectmanager op te treden tijdens het project. Dit houdt in dat wij wekelijks contact hebben met onze studentconsultants, waardoor wij eventuele uitdagingen al direct kunnen tackelen en alle inhoud van het project controleren voordat het bij de opdrachtgever komt. Daarnaast kunnen de studentconsultants zelfstandig, vanuit huis, werken aan het project waardoor er geen plek op locatie hoeft worden vrijgemaakt. Tussentijds zullen er evaluaties worden afgenomen met alle partijen, zodat er wel contactmomenten zijn. Het verschil met een stagiair is dat een stagiair kennis komt halen en de studentconsultants van UniPartners komen kennis brengen. Wij zijn niet verbonden aan opdrachten vanuit de universiteit en daardoor is het project volledig afgestemd op de opdrachtgever.
4. Hoeveel uur per week zijn jullie beschikbaar?
Wij als vestiging Tilburg bestaan uit 7 bestuurders waarvan 5 fulltime (40 uur) en 2 parttime (20 uur) zijn. Ons kantoor op de Tilburg University campus (T616) is doordeweeks altijd open tussen 9:00 – 17:00. Daarnaast zijn we altijd telefonisch (013 4668085) en via mail (tilburg@unipartners.nl) te bereiken.
5. Hoe kunnen jullie garanderen dat de continuïteit en kwaliteit gewaarborgd blijft?
Sinds 2018-2019 hebben wij een halfjaarlijks wisselend bestuur. Dit houdt in dat de 5 fulltimers bestuur zijn van 1 augustus tot 1 augustus en onze parttimers van 1 februari tot 1 februari. Dit zorgt ervoor dat er één half jaar een overlap bestaat, waarin alle kennis van het projectmanagement wordt meegenomen en goed kan worden overgedragen aan de opvolgers.
6. Wat zijn de kosten die wij hanteren?
UniPartners werkt met een ‘fixed price, fixed service’. Dit wordt gebaseerd op o.a. de expertise van de student die nodig is en het aantal uren. Verder is UniPartners een non-profit organisatie en met de inkomsten van onze projecten betalen wij onze studenten uit.