Stichting Ik Kies Bewust is de stichting achter ‘het vinkje’.
Om te analyseren wat de geloofwaardigheid van ‘het vinkje’ was, is door een studentconsultant een enquête opgesteld in het teken van kennis over gezond eetgedrag en de betekenis van ‘het vinkje’. Op 19 september 2015 – de dag van de diëtist – zijn 20 studenten naar supermarkten door het hele land gereisd om deze enquête onder supermarktbezoekers af te nemen. Op deze zelfde dag stonden in de supermarkten diëtisten om informatie te verstrekken over gezond eetgedrag en ‘het vinkje’. Uit de resultaten van de enquêtes is het effect van deze diëtistencampagne gemeten en zijn aanbevelingen richting zowel de campagne als Stichting Ik Kies Bewust opgesteld.
Referentie Léon Jansen, coördinator Stichting Ik Kies Bewust:
“UniPartners Wageningen heeft ons geholpen bij een evaluatieonderzoek onder consumenten in verschillende supermarkten. De samenwerking was goed en de planning werd goed nageleefd. Ook het rapport werd naar tevredenheid opgeleverd.”
Charlotte Wouters, studentconsultant bij UniPartners Wageningen en masterstudent Health and Society:
“Als studentconsultant bij UniPartners kun je op een laagdrempelige manier relevante werkervaring opdoen.”