Lehmann & Troost is een import- en exporteur van groente en fruit. De import van Lehmann & Troost is vanuit de hele wereld. De export daarentegen is gericht op Rusland en andere landen in Europa.
In het project voor Lehmann & Troost was de wens erg duidelijk: het aantrekken en behouden van jong commercieel talent. Hier moesten meerdere technieken gecreëerd worden in combinatie met de verbetering van de on-boarding binnen de commercie. Deze selecte groep is voor vele mkb’ers een lastig bereikbare groep. Studenten en young professionals hebben andere wensen dan de generaties ervoor. Door in te spelen op de wensen van de nieuwe groep en de bedrijfscultuur te behouden wordt er een ideale situatie ontwikkeld.
De werkzaamheden binnen het bedrijf waren heel spannend en aantrekkelijk. Het verhandelen van groente en fruit binnen heel Europa op hoog tempo. Onderhandelen in meerdere talen en constant zoeken naar nieuwe producten. Echter, was dit niet bekend onder de aankomende commerciële talenten. Om de bekendheid binnen deze selecte groep te vergroten is er een gereedschapskist gecreëerd door de student consultant. Hierin stond onder andere hoe ze via meerdere kanalen en op welke manier ze potentiële nieuwe werknemers kunnen vinden en benaderen. Daarnaast is een leerplan gecreëerd. Een plan van een jaar waarin alle stappen worden beschreven om een commerciële topper te worden!
Ik zou andere studenten het zeker aanraden om een project uit voeren bij UniPartners Rotterdam. Waarom? Omdat ik het zie als een goede ervaring en je ziet hier of consultancy echt iets voor jou is. Inmiddels weet ik dat ik de consultancy branche heel tof vind.
Een persoonlijk hoogtepunt was de dag waarop ik voor het eerst een bezoek bracht aan het bedrijf. Het was leuk om hier een aantal interviews af te nemen om zo een inkijk te krijgen van de interne bedrijfsprocessen en kennis te maken met het huidige personeel.
Een van de grote uitdagingen tijdens het project was het verwerken van mijn inzichten in praktische tips voor het bedrijf.