Puform is ontstaan als een spin-off uit een PhD-project van de Technische Universiteit Eindhoven. Het heeft een gepatenteerde technologie om oppervlaktespanning van vloeistoffen te meten met een non-contact methode. De viscositeit en dichtheid kan ook direct gemeten worden hiermee.
Het bedrijf had de wens voor het in kaart brengen van klantproblemen van hun potentiële eerste klanten (earlyvangelist). Dit zal gedaan worden door middel van interviews met hun potentiële eerste klanten.
Tijdens dit project hebben twee studentconsultants bedrijven benaderd om te onderzoeken welke bedrijven potentiële eerste klanten zouden kunnen zijn en welke bedrijven er zouden willen investeren in het product. Het klantprobleem van potentiële klanten is in kaart gebracht door de juiste sectoren, bedrijven en personen te interviewen.
“Gedurende het project van UniPartners voor Puform, een startup van TU Eindhoven, was het mijn taak om, samen met een medestudent, potentiële eerste bedrijven te vinden waar hun innovatief product de grootste meerwaarde heeft. Dit hebben we gedaan door middel van een marktonderzoek waarbij we meerdere bedrijven in verschillende sectoren hebben benaderd. Door middel van het houden van interviews hebben we een zo goed mogelijk beeld proberen te schetsen van de meerwaarde van Puform voor potentiële klanten in verschillende sectoren. Ik vond het erg leuk om op deze manier van dichtbij mee te maken wat erbij komt kijken in het opzetten van een start-up. Ook vond ik de manier van samenwerken met zowel Puform als UniPartners erg prettig, door de open, directe en doelgerichte communicatie.”