Het bewindvoeringskantoor geeft richting en helderheid aan financiële zaken van natuurlijke personen. Hierbij gaat het niet alleen om personen die verminderd of niet in staat zijn zelf het beheer te voeren, maar ook om personen die geen prioriteit leggen bij de eigen financiële administratie. Deze bevoegdheid wordt aan Kompas Zuidlaren toegewezen door de kantonrechter.
Onze opdrachtgever is op zoek naar een manier om een groter publiek aan te spreken. Bij voorkeur door inzet van sociale media. Onze studentconsultant heeft daarom onderzoek gedaan naar de inzet van sociale media, zodat het kantoor zich op de gewenste manier kan profileren. Door middel van een focusgroep met vier medewerkers en een interview met de directeur leerde de studentconsultant de organisatie goed kennen. Daarna werd er een adviesrapport geschreven op basis van de visie en strategie van het kantoor, een analyse van verschillende sociale media kanalen en een korte analyse van de concurrenten.
Na afloop was duidelijk welke sociale media kanalen relevant en bruikbaar zijn en het bewindvoeringskantoor deze concreet kan inzetten.
Een quote van de opdrachtgever: “De combinatie van actuele kennis en verfrissende inbreng levert voor Kompas Zuidlaren meer op dan slechts een goed rapport over de onderzoeksopdracht.”
Een quote van de studentconsultant: “Het is motiverend om een professionele organisastie van advies te voorzien. Waarbij de begeleiding van de projectmanagers van onschatbare waarde is!”