REA-College Pluryn biedt onderwijs aan studenten met een beperking. Om de kwaliteit van de opleidingstrajecten te waarborgen, wordt er gekeken naar hoe het onderwijs zich verder kan ontwikkelen.
‘In dit kader heeft REA-College Pluryn in het voorjaar 2015 contact opgenomen met academisch adviesbureau adviesbureau UniPartners Nijmegen. Dit heeft geleid tot een onderwijsinrichtingsonderzoek met de centrale vraag: ‘Op welke manier kan REA-College Pluryn invulling geven aan de wederkerige invloed tussen onderwijs en arbeidsmarkt?’.
Deze onderzoeksvraag is verder opgesplitst in:
• Wat zijn de inzichten van docenten?
• Wat zijn de inzichten van werkgevers?
• Wat betekenen deze inzichten voor het REA-College?
Deze vragen zijn beantwoord met behulp van literatuurstudie en door het afnemen van interviews. Op basis van de verzamelde gegevens zijn aanbevelingen gedaan voor een betere aansluiting van het onderwijs van REA-College Pluryn op de arbeidsmarkt.
De aanbevelingen zijn:
1. Stageperiode eerder laten beginnen
2. Functiegericht opleiden
3. Flexibel opleiden
Met dit onderzoek heeft UniPartners Nijmegen een productieve bijdrage geleverd aan de onderwijsinnovatie van REA-College Pluryn.’ (Ron Reeuwijk, REA-college Pluryn)
Zie het bovenstaande stuk geschreven door Ron Reeuwijk van REA-college Pluryn.
Student Elke: ‘Het fijne van UniPartners is dat je uitdagende opdrachten krijgt en wordt begeleid op het niveau dat jij nodig hebt. Super om op deze manier ervaring op te doen in het toekomstige werkveld. Bovendien breidt je op deze manier je netwerk uit, staat de ervaring goed op je cv én je krijgt er ook nog geld voor. Top combinatie dus!’