Histoire d’Or is een bekende juweliersketen in Frankrijk met ruim 350 winkels die zich richt op de verkoop van juwelen en horloges van bekende merken (Swarovski, Lucardi, Pandora). De keten is onlangs begonnen met het uitbreiden in Europa en heeft vestigingen geopend in Italië, Portugal, België en, in mei 2015, ook in Nederland.
Histoire d’Or heeft UniPartners Amsterdam benaderd om meer inzicht te krijgen in de retail/luxe branche in Nederland. Er is gekeken naar de meningen van Nederlandse consumenten over juwelen in het algemeen en naar naar de meningen over de nieuwe vestiging van Histoire d’Or in Amstelveen. Om deze data te achterhalen is er zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek gedaan. De geanalyseerde data is vervolgens in de vorm van een adviesrapport aan Histoire d’Or gepresenteerd.
“Prettige samenwerking en een opgeleverd resultaat van kwaliteit!”
“Als studentconsultant krijg je veel verantwoordelijkheid en vrijheid om echte bedrijfsproblemen aan te pakken en je opgedane kennis uit je studie in de praktijk te brengen. Het is enorm motiverend om te weten dat jouw advies een bedrijf echt kan helpen!”