Van der Weegen Bouwgroep is een Tilburgs familiebedrijf dat al anderhalve eeuw bouwprojecten in de regio realiseert. Daarbij bestrijkt Van der Weegen een breed werkveld, de activiteiten variëren van de realisatie van een complete woonwijk tot klein onderhoud.
Van der Weegen merkte dat ze op het gebied van (online) marketing nog een verbeterslag kunnen maken. Vandaar dat zij graag meer inzicht wilden krijgen op welke manier en via welke kanalen zij de doelgroep van 20-35 jaar oud kunnen bereiken met betrekking tot huisvestiging in Tilburg. Daarnaast wilde zij ook achterhalen wat de behoefte van deze doelgroep is. Hierbij lag de nadruk van het project op de marketing van huisvestigingen naar de doelgroep toe.
“Een eyeopener in de wereld van de sociale media. Als organisatie heb je wellicht het idee dat je met de doelgroep communiceert omdat je weet hoe Facebook werkt. Niets is minder waar, het gaat veel verder dan zomaar een berichtje plaatsen. Het onderzoek van UniPartners heeft ons geleerd wat de mogelijkheden van sociale media zijn en hoe wij deze zo effectief mogelijk kunnen gebruiken. De door UniPartners geïnitieerde werksessie heeft er vervolgens toe geleid dat het niet enkel bij een statisch rapport is gebleven, maar dat iedereen die binnen de organisatie gebruik maakt van sociale media hier bewuster mee om gaat. Een absolute meerwaarde die je niet uit een boek haalt.”
Het bedrijf heeft ons beoordeeld met een mooie 8,80!
“Na het uitvoeren van dit project bij UniPartners, heb ik mijn werkervaring kunnen verbreden. Het project was een manier om zelfstandig advies te leren geven aan bedrijven. Je kan volledig je eigen draai geven aan een project, wat het ook meteen uitdagend en leuk maakt. Doordat UniPartners altijd bereikbaar is, wordt de communicatie tussen de student en het bedrijf makkelijker gemaakt. Al met al, vond ik het een leerzame manier om in aanraking te komen met een bedrijf en de consultancy.”
De consultant heeft ons beoordeeld met een 7,90!