VolkerWessels Materieel & Logistiek is een werkmaatschappij van een van de grootste bouwbedrijven van Nederland, VolkerWessels. Ze richten zich op het ontzorgen van hun afnemers door het verhuren van bouwmaterieel, het leveren van materieel gerelateerde diensten en het delen van kennis op materieelgebied. Door de invoering van de nieuwe klimaatswetten in 2025 zijn vrachtwagens niet meer toegestaan in grote steden waardoor de bouw een nieuwe manier van logistiek moet vinden.
VolkerWessels Materieel & Logistiek is bezig met het ontwikkelen van een duurzame bouwplaats, zogenoemde BouwHubs. Deze BouwHubs bevinden zich buiten de grote steden en bouwmaterieel wordt hier gereed gemaakt om op een efficiënte en duurzame manier naar bouwplaatsen in de stad vervoerd te worden. Omdat het gebruik van de BouwHubs pas vanaf de ingang van de nieuwe klimaatwet noodzakelijk is, moet de marketingstrategie voor de verschillende stakeholders worden uitgewerkt.
Dit is de perfecte manier om je theoretische kennis in de praktijk te brengen in een innoverende markt. Daarnaast is het een leuke manier om ervaring op te doen in het duurzamer maken van de bouwsector.
Het doel van het project is het uitwerken van een kosten-batenanalyse van het gebruik van de BouwHubs. Aan de hand hiervan moet een passende marketingstrategie voor de verschillende stakeholders van VolkerWessels Materieel & Logistiek opgesteld worden.