De Radboud Universiteit is een studentgerichte universiteit, actief op vrijwel alle wetenschapsgebieden.
In september 2019 lanceerde de Radboud Universiteit de positioneringscampagne ‘Je bent nodig’. Oorspronkelijk was de vraag van het College van Bestuur om de campagne voor arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen. Uiteindelijk is het ook een positioneringscampagne geworden in combinatie met werving. ‘Je bent nodig’ duidt op ‘wetenschapper je bent nodig’, maar ook: ‘Radboud je bent nodig.’
Om het succes van de campagne te analyseren heeft UniPartners Nijmegen een totaalanalyse van de gehele campagne gemaakt. Het doel van dit project was het analyseren van het succes van de positioneringscampagne ‘Je bent nodig’ van de Radboud Universiteit, en de Radboud Universiteit zo een duidelijk overzicht te bieden van de verzamelde data van de campagne.
Het resultaat van dit onderzoek nam de vorm aan van een onderzoeksrapport. Dit onderzoeksrapport voegde de voorheen verzamelde data samen om zo overzichtelijk weer te geven welke campagnemiddelen effectief waren en welke minder. Er werd onderscheid gemaakt in de verschillende kanalen, en ook in de verschillende verhalen. Er werd duidelijk wat mensen gedaan hadden na het zien van campagnemiddelen. Ook werd duidelijk waar mensen positief over waren. Met deze informatie kon de Radboud Universiteit conclusies trekken over het verdere vervolg van de campagne.