Discovery Museum brengt het belang van kennis over de aarde, wetenschap, techniek en ontwerp onder de aandacht bij een breed publiek. In het museum worden deze thema’s benaderd op een interactieve wijze, waardoor het een geliefde plek is voor zowel jong als oud. Middels fondsenwerving en subsidies kan Discovery Museum nieuwe activiteiten en programma’s ontwikkelen met als doel het stimuleren van creatieve denkers, doeners en makers van de toekomst zodat zij hun talenten kunnen ontwikkelen en daarmee de uitdagingen en kansen van de 21ste eeuw aankunnen.
Om minder afhankelijk te worden van de steun vanuit de overheid, heeft Discovery Museum de ambitie om een nieuwe structurele inkomstenstroom te genereren. Door middel van een behoefteonderzoek is er bepaald wat de behoeftes zijn van potentiële partners. Het doel van het project is om Discovery Museum inzicht te bieden in de behoeftes van bedrijven, zo hebben zij de optimale vorm bepaald om partners aan Discovery Museum te binden. Om dit doel te behalen zijn twee studentconsultants aan de slag gegaan met deskresearch, het afnemen van enquêtes en het bellen van bedrijven in en buiten de regio. Het eindrapport is beoordeeld met een 8.0.
De samenwerking met UniPartners verliep zeer prettig. De uitvoer was pragmatisch en vlot, ik werd ontzorgd en hoefde ook het verloop van het proces niet te bewaken. Daarnaast is het leuk om met jonge enthousiaste mensen samen te werken, die zich in het begin van hun carrière al zeer professioneel weten te presenteren.
– Fion Sanders, Coördinator Fondsenwerving Discovery Museum
Tijdens het project bij UniPartners heb ik mijzelf op zowel persoonlijk- als professioneel gebied kunnen ontwikkelen op verschillende vlakken. Daarnaast heb ik ervaring op kunnen doen met het werken op projectbasis. Ik zou iedereen die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen consultancy, aanraden om een project bij UniPartners te doen.
– Laura Janssen, Master student Healthcare Policy, Innovation, and Management